對愛情片的一些感覺──《親愛的,原來是你》

滿懷希望去睇《親愛的,原來是你》(Love, Rosie),呢套片吸引我嘅原因唔係改編自P.S. I Love You原著小說作家Cecelia Ahern 嘅作品; 而係嗰個老套到爆嘅故事大綱:「男女之唔可能有純友誼?一上過床就會無朋友做?」其實呢個問題,由盤古初開到而家都仲不停喺男女關係中重演。就算自己無試過,身邊梗會有朋友中過招,好似「契哥契妹契上床」、「我哋之間只係好兄弟」、「我只當佢係阿妹」乜乜乜……呢種故事真係多過7-11。

喺筆者後生嗰時,已經有一套同樣橋段嘅作品──《不朽真情》(Reality Bites)。回頭一望已經係20年前嘅作品,不過絕對好睇過《親愛的,原來是你》!原因好簡單:因為「簡單而浪漫」。電影好大部分嘅功用係用嚟娛樂,俾幻想空間觀眾,逃避現實又好,投入感動又好。雖然知道咁美好嘅愛情故事好難發生喺自己身上,但係本著「遇唔到睇下都開心」嘅原則之下,睇愛情電影對筆者來講絕對係一種享受。啱啱彭浩翔導演嗰套《撒嬌女人最好命》其實都係用呢條大橋。不過老套還老套,呢味嘢永遠有佢迷人嘅地方。用嚟做電影橋段嘅話,真係好易令人產生共鳴,如果閣下中過招嘅話,咁一睇就入晒局。

但係睇完《親愛的,原來是你》之後,真係失望X無限。唔該!筆者係想睇一部浪浪漫漫嘅愛情電影。頂!點解會變咗睇一套真實得嚟又殘忍嘅電影!入面對男女主角仲要性格悶爆兼低能!或者因為筆者年紀有番咁上下,真係接受唔到宜家嘅浪漫觀念。

其實套戲一開始有嗰種「只係朋友」嘅青澀感覺,但跟著就係少年無知、亂攪男女關係,之後女主角有左,無乜考慮就任性地生左就算。當筆者以為劇情發展咁快,將來男女主角重逢應該會有好多感動位,點知咩嘢都無!

頂!劇情咁就橫跨左十幾年,男女主角已經人到中年,但係喺劇情描寫或外貌上絕對見唔到佢哋有成熟過。剪下個髮型就當老咗,其實無化老妝都未算攞命,最攞命係男女主角嘅演技,係統一地差!用個幼稚眼神演中年人角色,完全感覺唔到佢哋有用心去演繹自己個角色。

所謂物以類聚,導演喺處理劇情分場嘅時候,就更幼稚過演員嘅眼神,時空鍾意就跳幾年,但係又唔係為咗推進故事。故事描寫男女主角嘅另一半都各自出軌,本來係可以加強男女主角「最後在一起」嘅浪漫感覺,但係當時空跳得太快,演員又演唔到歲月流逝嘅感覺,咁就變左而家咁:「一班無腦又成日性衝動嘅人走埋一齊。」小喇叭!咁點浪漫呀大佬!

成套戲根本就視婚姻制度如無物,男主角呢頭結婚,嗰頭就離婚。唔好話筆者重視婚姻老套,話說經典愛情電影《真的戀愛了》(Love Actually)裡面有一場戲,老友同自己暗戀嘅對象結婚,自己在婚禮當日盡力幫忙後本來想將秘密永藏心,但偶然間被已成老友太太嘅暗戀情人發現心意。最後喺老友家門口用圖畫表達愛意後瀟灑離開,絕對沒有「搶親、勾引」等富爭議性嘅激烈場面,但就浪漫到超曬班。

其實愛情電影真係簡單加浪漫就得,千祈唔好拍到太現實。只要拍出嗰種「離離合合、患得患失」嘅感覺,咁就算喺成功。用番《不朽真情》做例子:「靚仔靚女、一段三角關係、選擇好朋友定有錢佬?」簡單得嚟劇節又細緻,再加入大量好聽配樂,就咁就過咗20年再攞番出黎都仲覺得好睇。拍咁寫實把鬼咩!現實鬼有咁多浪漫咩!

註:今次筆者因為要揾資料,先發覺當年《不朽真情》男主角Ethan Hawke已經變成老坑,女主角Winona Ryder偷嘢事件後半失蹤。最估唔到係配角Ben Stiller《翻生侏羅紀》宜家已經成為一缐笑匠。攪到重睇呢套戲嘅時候投入度大減,你都咪話犧牲唔大。

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*